San Francisco

Hej hopp!

Nu var vi tillbaka igen efter tva dagar i San Francisco. San Francisco var en mycket vacker stad, men med fruktansvart manga lustiga manniskor..
Vi kom dit tisdags eftermiddag vid 3 tiden. Kastade in grejerna pa rummet och sprang over gatan till Subway.
Efter lite kak dar vandrade vi vidare for en liten tripp pa stan. Pa vagen blir man stoppad av en och annan alkis eller andra konstiga manniskor. En konstig man gick forbi och skrek " slap me! pleeeease slap me!" jag och elin borjade asgarva och sprang darifran. En och annan foljde efter en och fragade massa grejer, typ va vi va ifran om vi hade pojkvan etc. Vi ska aven fa va med i en bok sa en man. Och en annan forsokte hoppa pa mig och pussa mig men jag med min snabba reaktionsformaga hoppade ju sjalvklart at sidan fortare an blixten.haha just det elin fick nummret till en fransk man och aven email han erbjod att han kunde skicka lite dikter haha.Det va val lite smakul ibland, men efter ett tag ganska frustrerande.
 Vi gick runt nagra timmar, fick sjalvklart med nagra kassar innan vi bestamde oss for att dra oss tillbaka till hotellet. Vi mer eller mindre sprang till hotellet det va faktiskt sjukt laskigt. man trodde man skulle bli ranad eller valdtagen vilken minut som helst.

Dagen efter vaknade vi pigga som aldrig forr gick aven da in pa subway for att ata frukost ( vi gillar Subway om ni inte har forstatt det vid det har laget haha) vi at varan frukost och hoppade pa en buss som skulle ta oss till Golden gate park. en enorm 5 km lang park med massa blommor och sant. Omradet dar parken lag var det sa kallade hippie omradet. Det var hur manga konstiga butiker som helst med massa roliga grejer.Lite smal gulliga affarer faktiskt. Vid ingangen pa parken kande vi oss som 2 utomjordingar. Dar satt folk med langa rastaflator och hippieklader och rokte massa konstiga grejer. (nej det var inte cigaretter). och drack massa av annat ocksa. Vi gick livradda med massa skrik bakom oss in i parken. Efter 100 m borjade jag tvivla och fragade elin om det verkligen va bra att ga har ensamma i odemarken sjalva med dom dara hippisarna.
Men jag tog mitt mod till fanga och vi traskade vidare.
Parken var valdigt fin men inte riktigt som vi hade tankt oss kanske.. men det var val kul att se iallafall.
det fanns en jattestor byggnad som heter Conservative of Flowers som var massa tropiska blommor och sant och det fanns Japanese tea garden och andra grejer.

Efter nagra timmar bestamde vi oss for att aka downtown igen och se Chinatown. Det var faktiskt svinhaftigt. Man gar upp for en gata sen helt plotsligt gar man forbi en grind och det kanns som man ar i Kina. Manniskorna pratar knappt engelska massa stand dar dom salde sjalar,smycken och andra grejer.
Kinamaten var vi ju sjalvklart tvugna att testa och jag kan meddela att den var ljuvlig.

Efter det hade vi tankt att aka till Lumbard street. men vi fick inte riktigt tid utan gick mest runt och kollade laget i stan och sa.Efter en varm choklad med vipsgradde pa starbucks var vi helt slut och betsamde oss for att ga upp till varat rum for att sova. Alarmet skulle namligen ringa 4 timmar senare. Vi var tvugna att aka taxi fran hotellet kl 4 pa morgonen!!

Eric hamtade oss pa flygplatsen och vi akte direkt och at frukost pa ett stalle. Jag bestallde omelett och det va det mesta jag nansin har fatt pa en tallrik tror jag. Tank er en omelett gjord pa typ 4 agg. Imellan omeletten var det ungefar 10 skinkskivor och massa broccoli. Till det var det en full skal med frukt + 4 mackor! haha jag orkade en halv omelett och lite frukt sen var man spymatt.

Imorn kl 7 narmare bestamt ska vi aka till Disneyland, eftersom vi aldrig kom ivag forra veckan. Det ska bli mysigt att krama Musse lite. sen blir det fest pa lordag sa vi borde ga upp och stada varat rum lite.........
Vi har sakert lite foton vi kommer lagga upp inom kort!
Skot om er!!

Puss Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0