Arets basta bilfard

Igar pa kvallskvisten bestamde Elin och Mia oss for att ta en tur till gymet. Traningen gick bra och va var rejalt slutkorda, men det visade sig att det inte bara vara musklerna som var slut utan aven huvudet hade tappat all funktion.
Nar vi satte oss i bilen och Elin vred om nyckeln, fragade hon Mia :
- Mia det finns ingen lampa for matarna! hur ihelsike ska jag se hur fort jag kor ??!
aaasch svarade mig kor som alla andra, du kanner ju om det gar fort liksom!
Aja tankte Elin och fortsatte brumma pa.
Vagen hem ar en biltur pa 5 min, det drojde inte mer an cirka 1 min innan en bil korde om oss i raser fart och slackte och tande sitt lyse.
Javla IDIOT vralar Mia! va haller det dumhuvet pa med?? Det ar ju farligt o stanga av lyset fattar han val!
Elin sager inte sa mycket i detta ogonblicket utan fortsatter att koncentrera sig pa farten.
Det drojer nog inte mer an 15 sekunder innan ett hel lyse kommer i baken pa oss.
Eeeeelin sager Mia, har vi vara lysen pa??
Jag tror inte det svarar Elin lite panikartat. Va gor vi nu liksom.?? Elin och Mia tittar febrilt overallt i hela bilden men hittar anda inte knappen. (Det kan ju varit for att det va kolsvart i hela bilen) Bil efter bil aker forbi och blinkar pa oss. Mia pekar pa en knapp och fragar vad ar det har da? Men det var visst vindrutetorkarna....
Mia borjar aven satta pa lysena i bilen eftersom hon tanker att man ser ju oss da. Hon kommer aven med den brillianta iden att satta pa blinkersarna lite hoger och vanster. Det ar ju battre an ingenting eller hur.
Sa dar kor vi utan lysen med bilarna hack i hal efter oss.
Svanger in pa varan gata och tror allt ar lugn och ro, Men tro pa fan dar kom annu en bil och aven den skulle ju fa andvanda sitt fina hel lyse den ocksa!
Nar vi skulle parkera till slut gick det inte heller sa bra. Radion vagrade stanga av sig och Mia fick sta i kyla i ungefar 5 min innan Elin slutligen kom pa hur man stanger av en bil.
Vi holl pa att do av skratt, men nu vet vi iallafall vart knappen sitter, och visst ska man ju lara sig nat nytt varje dag eller hur?

Tack for oss

Puss och kram Mia och Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0